Konzultatív értékesítés

Az információ hozzáférési lehetőségek és a választási lehetőségek bővülésével elsősorban a szolgáltató szektorban tapasztaltuk, hogy egyre nagyobb jelentőséget kap a konzultatív értékesítés, melynek során az értékesítő munkatársak az ügyfél igényeinek pontos, és minél alaposabb megértését helyezik előtérbe a termék-információ átadásával szemben.

értékesítésEbben az esetben tehát az értékesítő munkatárs a legjobb szakmai tudásával segíti ügyfeleit, hogy azok az értékesítési folyamat minden szakaszában az ismert igényeinek és a burkolt szükségleteinek megfelelő információkat megkapja és azt követően a vásárlási döntésében is megerősítést nyerjen.

Az ügyfelek szakszerű tanácsadást igényelnek az értékesítési munkatársaktól, hiszen az ügyfelek a legtöbb esetben nem ismerik (és nem is ismerhetik) a szolgáltatások előnyeit/hasznait, a komplex megoldásokat, így a vásárlási lehetőségeket sem.
Ebben a folyamatban segíti a konzultatív értékesítési szemlélettel és technikákkal az értékesítési szakember az ügyfelek szükségleteinek maximális kielégítését, hogy ezzel elégedett magas értékű, lojális ügyfeleket szerezzen úgy, hogy a leginkább magas jövedelmezőséget biztosító szolgáltatásait helyezi előtérbe.

A konzultatív értékesítés érvényesítéséhez szükséges feltételek a megfelelő értékesítési szemlélet kialakítása és a szükséges készségek elsajátítása. A szemlélet kialakítása következtében a munkatársak tudják, hogy MIÉRT érdemes ennek megfelelően gondolkodniuk és cselekedniük.A készségek elsajátítása következtében a munkatársak tudják, hogy HOGYAN és MILYEN technikákkal érhetik el a megfelelő  értékesítési eredményt.

Az értékesítési szemlélet kialakítása jellemzően vezetői magatartás és feladat. A munkatársak közvetlen vezetője tud a legnagyobb hatással lenni a munkatárs gondolkodására és megadni a szükséges támogatást, ill. az irányítást a konzultatív értékesítés támogatására.

Az átadott elméleti háttér és a gyakorlat orientált program biztosítja az értékesítési készségek elsajátítását, melyet gazdag írásos anyag, munkafüzet támogat a megismert tippek-trükkök és elmélet tekintetében, - így az értékesítő munkatársak a megszerzett fegyvertárat nagy biztonsággal tudják alkalmazni értékesítési munkájuk során.

 

Ajánlott irodalom

 

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük adja meg elérhetőségeit, és visszahívjuk!

#
Témakör: !
Név: !
E-mail cím:   !
Telefonszám:   !
Az információkérés tárgya / egyéb megjegyzés
  !
Biztonsági kód:
!
Új kód kérése

Munkatársaink

Árik Ferenc

értékesítési igazgató, ügyvezető, partner - Ad Sidera Kft., TACK Magyarország Kft.

Árik Ferenc

A mai rohanó világunkban a stabil értékrend mellett kitartva embernek maradni az egyik legszebb kihívás. Ebben a folyamatban egy "örökölt" értékrend megfelelõ támasz lehet, hogy folyamatosan fejlesztve önmagunkat a környezetünknek követendõ példát állítsunk. Ha mindezt egyben a munkája kapcsán intenzívebben teheti az ember, akkor igazán szerencsésnek mondhatja magát.

További kollégák

Résztvevőink mondták

Győztes csapatépítő program

Szeretném megköszönni a profi programot, az előkészítést és azt a tudatos vonalvezetést amin a csapatomat sikerült végig vinni a két napos program során. A gyakorlatok révén több olyan felismerésünk is volt mint csoport, ami aprópénzre váltható a napi munkában. Az egyik kollégám úgy fogalmazott: „csapatépítés és csapatépítés között is van különbség". Tanultunk magunkról, tudtunk fejlődni mint csoport, nem csak jól éreztük magunkat.

Toldi Gábor - HVG HR Center

Csapategyüttműködés

Hasznos az egyén számára az önismeret szempontjából, hasznos a csapat szempontjából, mivel rávilágít, hogy különbözőek vagyunk, de változhatunk.

Kaposvári István - ELMŰ Nyrt.