Nyitólap > Mire keres megoldást?  > Készségfejlesztés > Egyéni készségfejlesztés > Interaktív Médiakommunikáció program

Interaktív Médiakommunikáció program

A program célja:

A cél, hogy elérjük: a mi üzenetünk kerüljön be a médiába, lehetőleg a teljes üzenetünk és a győzelem esélyével csak a mi üzenetünk.

Akkor végeztük jól a dolgunk, ha jellemzően arról szólnak a velünk kapcsolatos hírek, amiről mi akarjuk, és olyan értelmezésben, ami számunkra a legkedvezőbb.
A kríziskommunikáció fontos és „életmentő” lehet, de tudás híján olykor maga a kommunikáció idézi elő vagy növeli hatalmassá a krízist! A leginkább kétségbeejtő krízis is előnyünkre fordítható, felkészüléssel, tudással, higgadt türelemmel.

A közszereplők többsége elutasítással tekint a médiára, az újságírókat pedig ellenségnek tartja, de valójában csak azért, mert nem ismeri a világukat. A média ugyanis nem ellenfél, hanem - többnyire kiszámítható, megismerhető szabályok szerint működő – eszköz, melyet a magunk oldalára állíthatunk, ha értünk hozzá:

  • ismerjük a működési szabályait, felépítését és elveit
  • tudjuk, mit tehet velünk a média és mit nem, mire használható és mit nem várhatunk tőle
  • ismerjük, hogy milyen trükkökkel élhetnek az újságírók és hogyan kerüljük el/védjük ki ezeket

A program előadója: Bárdos András 

  • televíziós, kommunikációs szakember
  • rádiós- és televíziós-, kulturális és politikai újságíró
  • több ezer interjút készített, mintegy tízezer élő adást vezetett
  • korábban a Magyar Televízió főszerkesztője, az RTL Klub hírigazgatója, a TV2 híradójának főszerkesztője
  • moderált két miniszterelnök-jelölti vitát, 1998-ban, illetve 2002-ben
  • jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem docense, rektor-helyettes

Kiknek szól?

Minthogy életünk folyamatosan mediatizálódik, soha nem tudjuk, nem leszünk-e szereplői a médiának - legyen szó helyi, vagy országos tévéről, biztonsági kameráról, vagy akárcsak egy lopva felvételt készítő mobiltelefonról, melynek képe felkerül a világhálóra. Potenciális médiaszereplők vagyunk valamennyien, így célcsoportba tartozik mindenki, aki felelősséggel beszélhet a bennünket érintő ügyekről, aki részt vehet a velünk kapcsolatos üzenet megformálásában, vagy aki bármilyen módon kapcsolatot tart a médiával.
 

Az érintett témák:

A program a médiaszereplésekre való felkészülés, azok előkészítése, és megvalósítása terén nyújt átfogó ismereteket, illetve fejleszt konkrét készségeket. Mindezekkel felvértezve, a résztvevő vezetők felkészülten várhatják a média esetleges "rohamát", védhetik ki az esetleges támadásokat, és aknázhatják ki a bennük rejlő lehetőségeket, illetve építhetik a bankról kialakított képet:

  • A média felépítése, működési mechanizmusa - Kikkel érdemes kapcsolatot építenem és ápolnom, mely médiumokat keressek, melyeket kell elkerülnöm, és miért?
  • Az újságíró - Miért kell őt eszköznek/csatornának, és nem ellenségnek kezelni? Hogyan bánjak vele, és érjem el, hogy pozitív viszonyt építve vele, úgy bánjon velem, ahogyan az nekem jó?
  • A felkészülés - Milyen rendszereket kell előre kiépítenem, hogy egy adott esemény kapcsán ne ideges kapkodásba torkolljon a reakcióm? Minden médiaszereplés (még a váratlan, a krízis is) egy lehetőség - hogyan használjam ki, hogy a cégemet/magamat mentsem/építsem?
  • Kommunikációs stratégia és terv - Hogyan építsem fel a médiakommunikációmat tudatosan, és nem csak az egyes eseményekre reagálva, ad-hoc módon? Hogyan fogalmazzam meg az üzenetemet, és hogyan érjem el, hogy azt tartalmazzák a hírek? Hogyan érjem el, hogy lehetőleg minden egyes szereplésem az én céljaimat szolgálja?
  • "A" Kommunikáció - verbális, vokális és nonverbális eszközökkel hogyan érhetem el, hogy az a mondatom kerüljön bele a hosszú interjúból a végleges változatba, amit én akarok? Milyen hangokat, szavakat, mondatokat használjak/kerüljek? Hogyan beszéljek, öltözködjek, gesztikuláljak akkor, ha egy mondatot el szeretnék juttatni a célközönségemhez, és hogyan, ha pont ezt szeretném elkerülni?
  • Gyakori helyzetekre való felkészülés, és a bennük való sikeres szereplés - a "soundbite", a "doorstep", a telefoninterjú, az egyszereplős és a többszereplős interjúk. Milyen kérdéseket életbevágó tisztáznom ezen helyzetek előtt? Hogyan bánjak a riporterrel, a vele dolgozókkal, a többi szereplővel, hogy segítsék, és ne hátráltassák a célom elérését?
  • Tippek, trükkök - jegyzetek használata, a kiszámíthatatlanság- és a balszerencse-faktor, a "black-out" kezelése, a demagóg kérdések, a csapdák, hazugságok felismerése és a velük való bánás.

A program személyre-szabásához a résztvevőktől bekérjük az eddigi médiaszerepléseik listáját, illetve (amennyiben van) néhány szereplésük/megjelent nyilatkozatuk felvételét/másolatát.
A tréning három napos, gyakorlatorientált formában kerül megrendezésre, ahol az átadott elméleti tudást videós szimulációk/gyakorlások során próbálják ki és mélyítik el a résztvevők. Ezzel együtt a program jóval többet nyújt, mint egy sima "kameratréning", mivel - sajátos működése miatt - a médiában való sikeres megjelenésnek az adott interjú csak egy része. A résztvevőket átfogó módon felkészítjük az interjúkat megelőző, és az azután következő feladataikra is, hogy a hírekbe az elhangzott/felvett több tucat mondatukból a siker reményével az az egy kerüljön bele, ami az ő üzenetüket hordozza, és ne az, amit esetlegesen a másik szeretne az ő szájukkal kimondatni.
A program utánkövetéseként lehetőség van utánkövető, ráépülő "emlékeztető oltásra", illetve eseti, konzultációs tanácsadásra.

Amennyiben a program felkeltette érdeklődését, jelentkezzen nyílt programunkra itt!

Tudjon meg többet!

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük adja meg elérhetőségeit, és visszahívjuk!

#
Témakör: !
Név: !
E-mail cím:   !
Telefonszám:   !
Az információkérés tárgya / egyéb megjegyzés
  !
Biztonsági kód:
!
Új kód kérése

Munkatársaink

Ferencz Márton

Tanácsadó, outdoor tréner

Ferencz Márton

Önmagunk megismerése a legnagyobb utazás, a legfélelmetesebb felfedezés, a legtanulságosabb találkozás.

További kollégák

Résztvevőink mondták

Kommunikáció

Segítségemre lesznek az itt hallottak a mindennapok során.

Décsi Ferenc - JCI

Helyzetfüggő Vezetés - ötvözött tréning

Érezhetően komoly kutatások állnak a tananyag mögött, ennek megfelelően logikus és elfogadható dolgokat tanít. Jó volt.

Bartos Zoltán - EssNet Kft.