Nyitólap > Mire keres megoldást?  > Készségfejlesztés > Egyéni készségfejlesztés > Interaktív Médiakommunikáció program

Interaktív Médiakommunikáció program

A program célja:

A cél, hogy elérjük: a mi üzenetünk kerüljön be a médiába, lehetőleg a teljes üzenetünk és a győzelem esélyével csak a mi üzenetünk.

Akkor végeztük jól a dolgunk, ha jellemzően arról szólnak a velünk kapcsolatos hírek, amiről mi akarjuk, és olyan értelmezésben, ami számunkra a legkedvezőbb.
A kríziskommunikáció fontos és „életmentő” lehet, de tudás híján olykor maga a kommunikáció idézi elő vagy növeli hatalmassá a krízist! A leginkább kétségbeejtő krízis is előnyünkre fordítható, felkészüléssel, tudással, higgadt türelemmel.

A közszereplők többsége elutasítással tekint a médiára, az újságírókat pedig ellenségnek tartja, de valójában csak azért, mert nem ismeri a világukat. A média ugyanis nem ellenfél, hanem - többnyire kiszámítható, megismerhető szabályok szerint működő – eszköz, melyet a magunk oldalára állíthatunk, ha értünk hozzá:

  • ismerjük a működési szabályait, felépítését és elveit
  • tudjuk, mit tehet velünk a média és mit nem, mire használható és mit nem várhatunk tőle
  • ismerjük, hogy milyen trükkökkel élhetnek az újságírók és hogyan kerüljük el/védjük ki ezeket

A program előadója: Bárdos András 

  • televíziós, kommunikációs szakember
  • rádiós- és televíziós-, kulturális és politikai újságíró
  • több ezer interjút készített, mintegy tízezer élő adást vezetett
  • korábban a Magyar Televízió főszerkesztője, az RTL Klub hírigazgatója, a TV2 híradójának főszerkesztője
  • moderált két miniszterelnök-jelölti vitát, 1998-ban, illetve 2002-ben
  • jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem docense, rektor-helyettes

Kiknek szól?

Minthogy életünk folyamatosan mediatizálódik, soha nem tudjuk, nem leszünk-e szereplői a médiának - legyen szó helyi, vagy országos tévéről, biztonsági kameráról, vagy akárcsak egy lopva felvételt készítő mobiltelefonról, melynek képe felkerül a világhálóra. Potenciális médiaszereplők vagyunk valamennyien, így célcsoportba tartozik mindenki, aki felelősséggel beszélhet a bennünket érintő ügyekről, aki részt vehet a velünk kapcsolatos üzenet megformálásában, vagy aki bármilyen módon kapcsolatot tart a médiával.
 

Az érintett témák:

A program a médiaszereplésekre való felkészülés, azok előkészítése, és megvalósítása terén nyújt átfogó ismereteket, illetve fejleszt konkrét készségeket. Mindezekkel felvértezve, a résztvevő vezetők felkészülten várhatják a média esetleges "rohamát", védhetik ki az esetleges támadásokat, és aknázhatják ki a bennük rejlő lehetőségeket, illetve építhetik a bankról kialakított képet:

  • A média felépítése, működési mechanizmusa - Kikkel érdemes kapcsolatot építenem és ápolnom, mely médiumokat keressek, melyeket kell elkerülnöm, és miért?
  • Az újságíró - Miért kell őt eszköznek/csatornának, és nem ellenségnek kezelni? Hogyan bánjak vele, és érjem el, hogy pozitív viszonyt építve vele, úgy bánjon velem, ahogyan az nekem jó?
  • A felkészülés - Milyen rendszereket kell előre kiépítenem, hogy egy adott esemény kapcsán ne ideges kapkodásba torkolljon a reakcióm? Minden médiaszereplés (még a váratlan, a krízis is) egy lehetőség - hogyan használjam ki, hogy a cégemet/magamat mentsem/építsem?
  • Kommunikációs stratégia és terv - Hogyan építsem fel a médiakommunikációmat tudatosan, és nem csak az egyes eseményekre reagálva, ad-hoc módon? Hogyan fogalmazzam meg az üzenetemet, és hogyan érjem el, hogy azt tartalmazzák a hírek? Hogyan érjem el, hogy lehetőleg minden egyes szereplésem az én céljaimat szolgálja?
  • "A" Kommunikáció - verbális, vokális és nonverbális eszközökkel hogyan érhetem el, hogy az a mondatom kerüljön bele a hosszú interjúból a végleges változatba, amit én akarok? Milyen hangokat, szavakat, mondatokat használjak/kerüljek? Hogyan beszéljek, öltözködjek, gesztikuláljak akkor, ha egy mondatot el szeretnék juttatni a célközönségemhez, és hogyan, ha pont ezt szeretném elkerülni?
  • Gyakori helyzetekre való felkészülés, és a bennük való sikeres szereplés - a "soundbite", a "doorstep", a telefoninterjú, az egyszereplős és a többszereplős interjúk. Milyen kérdéseket életbevágó tisztáznom ezen helyzetek előtt? Hogyan bánjak a riporterrel, a vele dolgozókkal, a többi szereplővel, hogy segítsék, és ne hátráltassák a célom elérését?
  • Tippek, trükkök - jegyzetek használata, a kiszámíthatatlanság- és a balszerencse-faktor, a "black-out" kezelése, a demagóg kérdések, a csapdák, hazugságok felismerése és a velük való bánás.

A program személyre-szabásához a résztvevőktől bekérjük az eddigi médiaszerepléseik listáját, illetve (amennyiben van) néhány szereplésük/megjelent nyilatkozatuk felvételét/másolatát.
A tréning három napos, gyakorlatorientált formában kerül megrendezésre, ahol az átadott elméleti tudást videós szimulációk/gyakorlások során próbálják ki és mélyítik el a résztvevők. Ezzel együtt a program jóval többet nyújt, mint egy sima "kameratréning", mivel - sajátos működése miatt - a médiában való sikeres megjelenésnek az adott interjú csak egy része. A résztvevőket átfogó módon felkészítjük az interjúkat megelőző, és az azután következő feladataikra is, hogy a hírekbe az elhangzott/felvett több tucat mondatukból a siker reményével az az egy kerüljön bele, ami az ő üzenetüket hordozza, és ne az, amit esetlegesen a másik szeretne az ő szájukkal kimondatni.
A program utánkövetéseként lehetőség van utánkövető, ráépülő "emlékeztető oltásra", illetve eseti, konzultációs tanácsadásra.

Amennyiben a program felkeltette érdeklődését, jelentkezzen nyílt programunkra itt!

Tudjon meg többet!

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük adja meg elérhetőségeit, és visszahívjuk!

#
Témakör: !
Név: !
E-mail cím:   !
Telefonszám:   !
Az információkérés tárgya / egyéb megjegyzés
  !
Biztonsági kód:
!
Új kód kérése

Munkatársaink

Árik Ferenc

értékesítési igazgató, ügyvezető, partner - Ad Sidera Kft., TACK Magyarország Kft.

Árik Ferenc

A mai rohanó világunkban a stabil értékrend mellett kitartva embernek maradni az egyik legszebb kihívás. Ebben a folyamatban egy "örökölt" értékrend megfelelõ támasz lehet, hogy folyamatosan fejlesztve önmagunkat a környezetünknek követendõ példát állítsunk. Ha mindezt egyben a munkája kapcsán intenzívebben teheti az ember, akkor igazán szerencsésnek mondhatja magát.

További kollégák

Résztvevőink mondták

Prezentációs technika

Teljes áttekintést ad azzal, hogy hogyan kell egy előadást megtartani és így sokat segít a magabiztosabb fellépésben.

Bitvai Csaba - Knorr-Bremse Kft.

Helyzetfüggő Vezetés - ötvözött tréning

Érezhetően komoly kutatások állnak a tananyag mögött, ennek megfelelően logikus és elfogadható dolgokat tanít. Jó volt.

Bartos Zoltán - EssNet Kft.