Stresszkezelés

"Az emberekben nem stressz van, hanem stressz-reakció. Reakcióink pedig kézbentarthatóak." - Dr. Wayne W. Dyer

StresszkezelésA stressz mára hétköznapjaink részévé vált. Közismert a túlzott stressz negatív hatása a kreativitásra, a termelékenységre, a döntéshozatali képességre, a kockázat-vállalási hajlandóságra. Olyan, mint egy köd: nem kézzelfogható, mégis átszövi, és alapvetően alááshatja a szervezeti hatékonyság minden elemét. Ezenkívül befolyásolja életminőségünket, és hozzájárul az egészség hanyatlásához, a korai öregedéshez is.

Maga a nyomás, ami alatt dolgozunk, kevésbé befolyásolható (habár a hatékony időgazdálkodás által nyújtott lehetőségeket nem becsülhetjük le). Azonban lényegében teljes ráhatásunk van arra, ahogyan stressz-helyzetekben reagálunk. Ez érvényes mind a testi tünetekre (stressz-hormonok szintje, vérnyomás, izomfeszültség, fejfájás), mind pedig az érzelmi tünetekre (pl. aggódás, türelmetlenség, intolerancia, fásultság, döntésképtelenség) is.

 

Célcsoport

 Minden érdeklődő.
 

Várható eredmények

  • A résztvevők megértik a stressz természetét, és azt, hogy bármilyen nehezek is a körülmények, léteznek hatásos megküzdési stratégiák. Ennek önmagában is stressz-csökkentő hatása van.
  • Nő a termelékenység, mert a résztvevők feszült helyzetekben is magabiztosabban, nagyobb tisztánlátással cselekszenek.
  • Csökken a pótcselekvésekre fordított idő és energia (mint pl. panaszkodás, hosszú telefonok, egymás „hergelése”, pesszimizmus).
  • Nő a precizitás, mivel lecsökken a figyelmetlenségből adódó hibák száma.
  • Nő a munkatársak elégedettsége, elkötelezettsége a szervezet iránt, amely ilyen – elsősorban személyes – területen hathatós segítséget nyújt.

Programunk erejét az adja, hogy átfogó megközelítést nyújt, mivel lefedi a stressz mindkét kulcsfontosságú területét:

  • Személyes készségek, egyéni készségfejlesztés – ebbe a tárgykörbe azok a készségek tartoznak, amelyeket mi magunk megtanulhatunk: a stressz megértése, stressz-helyzetünk felismerése, és saját stresszünk kézbentartása, elsősorban tudati és érzelmi eszközökkel. Ide értendő, de külön program témája az Időgazdálkodás készséghalmaza.
  • Társas készségek. Kapcsolataink sokat segítenek stresszünk kézbentartásában. Az, hogy mennyi és milyen közeli kapcsolatot tartunk fenn, hogyan reagálunk társas környezetünk változásaira, mennyire hatékonyan oldjuk meg kapcsolataink problémáit, mind-mind kihatnak teherbíró képességeinkre.

A stressz-szintet, illetve a stresszkezelő készségeket az Inscape Publishing Stresszprofiljával térképezzük fel, és ennek alapján részletes, egyénre szabott útmutatást is adunk e készségek fejlesztéséhez.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük adja meg elérhetőségeit, és visszahívjuk!

#
Témakör: !
Név: !
E-mail cím:   !
Telefonszám:   !
Az információkérés tárgya / egyéb megjegyzés
  !
Biztonsági kód:
!
Új kód kérése

Munkatársaink

Árik Ferenc

értékesítési igazgató, ügyvezető, partner - Ad Sidera Kft., TACK Magyarország Kft.

Árik Ferenc

A mai rohanó világunkban a stabil értékrend mellett kitartva embernek maradni az egyik legszebb kihívás. Ebben a folyamatban egy "örökölt" értékrend megfelelõ támasz lehet, hogy folyamatosan fejlesztve önmagunkat a környezetünknek követendõ példát állítsunk. Ha mindezt egyben a munkája kapcsán intenzívebben teheti az ember, akkor igazán szerencsésnek mondhatja magát.

További kollégák

Résztvevőink mondták

Prezentációs technika

Teljes áttekintést ad azzal, hogy hogyan kell egy előadást megtartani és így sokat segít a magabiztosabb fellépésben.

Bitvai Csaba - Knorr-Bremse Kft.

Érzelmi intelligencia

Az érzelmek fontosságának bemutatásával új gondolatokat indított meg és számos fejlesztendő területre világított rá.

Bojtor Ferenc - Hödlmayr Kft.