Nyitólap > Mire keres megoldást?  > Szervezetfejlesztés > Szervezeti kultúra  > Stratégia alkotás moderálása

Stratégia alkotás moderálása

„Ha nem tudod, hogy merre kívánsz menni, akkor minden út megfelelő számodra.”

Stratégialkotás moderálásaA technológia gyors változása, a globalizáció és ennek hatásaként a piaci körülmények átalakulás azt eredményezi, hogy a klasszikus stratégia-alkotás és implementáció (időigényes elemzések elvégzése, két-három évre előremutató iparági stratégiai forgatókönyvek kialakítása, stratégia alternatívák megfogalmazása, részletes implementációs tervek és költségvetések kialakítása) mára már nem életképes: a „hosszú táv” jelentősen lerövidült (egyes technológia-vezérelt iparágakban már a két éves előretekintés is hosszú távú tervezésnek számít!) és az egyre élénkebb piaci versengés közepette a cégek már azonnali stratégia döntésekre és azonnali beavatkozásra kényszerülnek.

Ez azt eredményezi, hogy nem csupán a stratégiai irány kell az üzleti éven belül változtatni, hanem már az új stratégia implementációjának is el kell kezdődnie ahhoz, hogy a cég megőrizhesse piaci pozícióit vagy újabbakat hódíthasson meg.

Ennek alapján szükségszerű egy olyan új stratégia-alkotási módszertan megismerése, elsajátítása és gyakorlása, amely lehetőséget teremt arra, hogy a cég a mindennapi tevékenységének sikeres végrehajtása mellett tanuljon, sikerrel újuljon meg és ezáltal eredményesebben és hatékonyabban versenyezzen.

Stratégia-alkotó szemináriumunkat cégvezetők és stratégia-alkotásban jártas tanácsadók tapasztalatai alapján alakítottuk ki annak érdekében, hogy a cég menedzsmentje számára olyan körülményeket teremtsünk, amelyben nyílt kommunikáció és alkotó munka biztosítja a következő célok megvalósulását:

  • a cég vezetői egyértelműen lássák a stratégiai mozgástér kereteit meghatározó belső (küldetés – értékrend – jövőkép) és külső (politikai, gazdasági, szociális és technológiai) körülményeket,
  • a menedzsment megfelelő objektivitással értékelje a cég erősségeit és gyengeségei, majd, ezek alapján
  • a menedzsment hatékonyan tudja megtervezni a szükséges stratégiai beavatkozásokat (vázlatos akcióterveket is beleértve).

Célcsoport

vállalati felsővezetők vagy olyan  vállalati vezetők, akik mind a tervezés, mind a végrehajtás során aktív részesei a cégstratégia alakításának és végrehajtásának, azaz a funkcionális stratégiák „tulajdonosai” (beszerzési, termelési, pénzügyi, HR, stb. vezetők).

Várható eredmények

  • Egyértelműen azonosíthatóak a cég működését rövid és hosszú távon meghatározó értékrendek.
  • Rendszerezett módon kerülnek azonosításra a külső környezeti hatások és azoknak a cégre gyakorolt rövid és hosszú távú hatásai.
  • Külső,  objektív segítséggel kerülnek eredményesen azonosításra és megvitatásra a cég erősségei és gyengeségei annak érdekében, hogy ezekből valós tőkét lehessen kovácsolni.
  • Nő az üzletvitel eredményessége, mert a szemináriumot követően jól tisztázott keretrendszeren belül a közösen megvitatott és elfogadott célok eléréséért dolgozik együtt a menedzsment.
  • A stratégiai fontosságú kérdések megvitatásának hatékonysága nő, mert professzionális moderációval zajlik.
  • A kiválasztott stratégia a cég sajátjaként biztosítja a valós, egyéni helyzetre szabott sikerre vezető utat.
  • A résztvevők eredményesen elsajátítanak egy új, tetszés szerinti gyakorisággal megismételhető és nem túl időigényes folyamatot, amely biztosítja, hogy a menedzsment uralja, irányítja és így az adott stratégiai keretrendszeren belül teljesen magáénak érezze a stratégiát és annak sikeres megvalósítását.

Miben egyedi ez a program?

A kiváló stratégia és az ahhoz kapcsolódó akciótervek csak kiváló implementációval együtt biztosítják a kívánt eredményt. Ezért a program során a résztvevőkre szabott csapatfejlesztő elemekkel teremtjük meg azt a csoport-dinamikát és működési keretet, amely biztosítja, hogy nyitott, konstruktív vitára kész és képes, az alkotó cselekvésre motivált menedzsment dolgozzon a stratégián. Ennek megfelelően programunkat jellemzően egy csapatfejlesztésben és kommunikációban jártas és egy stratégia-alkotásban nagy tapasztalatot szerzett szakember-páros irányítja, ami biztosítja, hogy mind szakmailag mind csoportdinamikailag zökkenőmentesen és hatékonyan fusson a stratégia-alkotás.

A programot mindig testre szabjuk annak érdekében is, hogy a közös szakmai tevékenységek és a csapatépítő feladatok külön-külön és együttesen is a cég adott helyzetére és a konkrét stratégiai kihívásra adjanak konkrét választ. Ennek érdekében – ha az ügyfél azt igényli – készek vagyunk egy előzetes helyzetelemző és értékelő, szakmai tanácsadó munkát is elvégezni, ezzel biztosítva a program szakmai moduljainak nem csupán módszertani, hanem szakmai/tartalmi moderálását is.

Amennyiben további információra van szüksége, kérjük adja meg elérhetőségeit, és visszahívjuk!

#
Témakör: !
Név: !
E-mail cím:   !
Telefonszám:   !
Az információkérés tárgya / egyéb megjegyzés
  !
Biztonsági kód:
!
Új kód kérése

Munkatársaink

Dr. Borbély Gábor

Vezető tanácsadó, partner

Dr. Borbély Gábor

A siker titka az: ha feljutunk a csúcsra, ne feledkezzünk meg azokról, akiknek köszönhetjük azt. Az utat már megtaláltuk. A csúcs még messze van, de családtagjaink, barátaink, munkatársaink és ügyfeleink nélkül lehet, hogy még mindig csak az utat keresnénk. Találkozunk a csúcson!

További kollégák

Résztvevőink mondták

Kommunikáció

Segítségemre lesznek az itt hallottak a mindennapok során.

Décsi Ferenc - JCI

Csapategyüttműködés

Hasznos az egyén számára az önismeret szempontjából, hasznos a csapat szempontjából, mivel rávilágít, hogy különbözőek vagyunk, de változhatunk.

Kaposvári István - ELMŰ Nyrt.