Sales tréning az üzletkötésről
"A szolgáltatás ember-ember közti kapcsolat." Arra, hogy az ügyfélnek milyen érzései keletkeztek az adott céggel kapcsolatban - hajlandó lesz-e újra ott vásárolni, vagy inkább odébb áll - a legnagyobb ráhatása annak a személynek van, aki az ügyféllel közvetlen kapcsolatban áll. Ezért fontos, hogy minden egyes személy, aki az ügyfelekkel - akár közvetett - kapcsolatban áll, tudatában legyen annak, hogy mekkora szerepe van neki és a tárgyalástechnikának egy ügyfél megtartásában. Fontos, hogy a munkatársak felelősséggel viseltessenek az általuk nyújtott szolgáltatásért és az alkalmazott tárgyalástechnikáért. Ezekben segít a sales tréning.
A sales tréningen többek között szó esik a motivációról, értékesítési technikákról, üzletkötésről és a tárgyalástechnikáról. A sales tréningre várjuk az értékesítési, kereskedelemi, ügyfélkapcsolati szakambereket.
Az üzletkötés első lépése sok esetben a tárgyalás. A tárgyalás során alkalmazott tárgyalástechnikai stratégiák lehetnek:
-
versengő,
-
problémamegoldó,
-
kompromisszumkereső,
-
elkerülő,
-
alkalmazkodó.
Mindegyik tárgyalástechnikának megvan a maga helye, a sales tréning tárgyalástechnika részében megmutatjuk melyik mikor célrvezető.
A tárgyalástechnika készségek elsajátítása és a sales tréning segíti a hatékony üzletkötést. A tárgyalástechnika fejlesztése és a sales tréning elvégzése során javul a felismerő, következtető, és struktúráló képesség.