Stratégia alkotás moderálása
„Ha nem tudod, hogy merre kívánsz menni, akkor minden út megfelelő számodra.”
A technológia gyors változása, a globalizáció és ennek hatásaként a piaci körülmények átalakulás azt eredményezi, hogy a klasszikus stratégia-alkotás és implementáció (időigényes elemzések elvégzése, két-három évre előremutató iparági stratégiai forgatókönyvek kialakítása, stratégia alternatívák megfogalmazása, részletes implementációs tervek és költségvetések kialakítása) mára már nem életképes: a „hosszú táv” jelentősen lerövidült (egyes technológia-vezérelt iparágakban már a két éves előretekintés is hosszú távú tervezésnek számít!) és az egyre élénkebb piaci versengés közepette a cégek már azonnali stratégia döntésekre és azonnali beavatkozásra kényszerülnek.
Ennek alapján szükségszerű egy olyan új stratégia-alkotási módszertan megismerése, elsajátítása és gyakorlása, amely lehetőséget teremt arra, hogy a cég a mindennapi tevékenységének sikeres végrehajtása mellett tanuljon, sikerrel újuljon meg és ezáltal eredményesebben és hatékonyabban versenyezzen.
Stratégia-alkotó szemináriumunkat cégvezetők és stratégia-alkotásban jártas tanácsadók tapasztalatai alapján alakítottuk ki annak érdekében, hogy a cég menedzsmentje számára olyan körülményeket teremtsünk, amelyben nyílt kommunikáció és alkotó munka biztosítja a következő célok megvalósulását:
- a cég vezetői egyértelműen lássák a stratégiai mozgástér kereteit meghatározó belső (küldetés – értékrend – jövőkép) és külső (politikai, gazdasági, szociális és technológiai) körülményeket,
- a menedzsment megfelelő objektivitással értékelje a cég erősségeit és gyengeségei, majd, ezek alapján
- a menedzsment hatékonyan tudja megtervezni a szükséges stratégiai beavatkozásokat (vázlatos akcióterveket is beleértve).
Célcsoport
vállalati felsővezetők vagy olyan vállalati vezetők, akik mind a tervezés, mind a végrehajtás során aktív részesei a cégstratégia alakításának és végrehajtásának, azaz a funkcionális stratégiák „tulajdonosai” (beszerzési, termelési, pénzügyi, HR, stb. vezetők).
Várható eredmények
- Egyértelműen azonosíthatóak a cég működését rövid és hosszú távon meghatározó értékrendek.
- Rendszerezett módon kerülnek azonosításra a külső környezeti hatások és azoknak a cégre gyakorolt rövid és hosszú távú hatásai.
- Külső, objektív segítséggel kerülnek eredményesen azonosításra és megvitatásra a cég erősségei és gyengeségei annak érdekében, hogy ezekből valós tőkét lehessen kovácsolni.
- Nő az üzletvitel eredményessége, mert a szemináriumot követően jól tisztázott keretrendszeren belül a közösen megvitatott és elfogadott célok eléréséért dolgozik együtt a menedzsment.
- A stratégiai fontosságú kérdések megvitatásának hatékonysága nő, mert professzionális moderációval zajlik.
- A kiválasztott stratégia a cég sajátjaként biztosítja a valós, egyéni helyzetre szabott sikerre vezető utat.
- A résztvevők eredményesen elsajátítanak egy új, tetszés szerinti gyakorisággal megismételhető és nem túl időigényes folyamatot, amely biztosítja, hogy a menedzsment uralja, irányítja és így az adott stratégiai keretrendszeren belül teljesen magáénak érezze a stratégiát és annak sikeres megvalósítását.
Miben egyedi ez a program?
A programot mindig testre szabjuk annak érdekében is, hogy a közös szakmai tevékenységek és a csapatépítő feladatok külön-külön és együttesen is a cég adott helyzetére és a konkrét stratégiai kihívásra adjanak konkrét választ. Ennek érdekében – ha az ügyfél azt igényli – készek vagyunk egy előzetes helyzetelemző és értékelő, szakmai tanácsadó munkát is elvégezni, ezzel biztosítva a program szakmai moduljainak nem csupán módszertani, hanem szakmai/tartalmi moderálását is.