Dolgozói elégedettség
"Változtatni akkor kell, amikor még nem kell, mert amikor kell, akkor gyakran már késő."
Egy bölcs mondás szerint: "Egy cég szervezeti kultúrája olyan, mint a beton. Amíg képlékeny, könnyen formálható, de az idő múlásával ez egyre nehezebb lesz." Ez a formálás kétféleképpen történhet: fejlesztéssel, vagy a szervezeti kultúra megváltoztatásával.
Egy szervezet kialakult kultúráját tudatosan vagy külső hatások miatt változtatja meg. A tudatos változás oka lehet például a stratégiaváltás, míg a külső ok egyike lehet a piac változása.
Tudjuk jól, a változások többnyire előnyünkre szolgálnak, de átmenetileg "fájdalommal" is járnak. Ezért is fontos, hogy akár kultúra fejlesztésről, akár kultúraváltásról van szó, a folyamat elindítása előtt alaposan mérjük fel szervezetünk állapotát, és az eredmények ismeretében, körültekintően tervezzük meg a folyamatot. Amennyiben Ön ezt igényli tapasztalatunkat szívesen megosztjuk Önnel.
Szervezeti állapotfelmérés
Szervezeti állapotfelméréseink abban nyújtanak segítséget, hogy Ön folyamatosan tisztán lásson szervezetének néhány fontos kulcsterületén, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb információ birtokában – még időben – a legjobb döntéseket tudja meghozni. Diagnózisainkkal segítünk megmérni a „láthatatlant”, mert tudjuk, ami nem mérhető az nem is fejleszthető.
A szervezeti állapotfelmérés célcsoportjai

Várható eredmények
- Szervezeti Kultúra Analízis: Segítségével megrendelőink felmérhetik szervezeti kultúrájuk állapotát és folyamatosan objektív képet kaphatnak szervezetfejlesztési erőfeszítéseik eredményéről, a döntések szervezetre gyakorolt hatásairól.
- Dolgozói Elégedettség Felmérés: Eredménye megmutatja a szervezetben levő potenciálokat és azt, hogy mennyire jól „gazdálkodunk” cégünk legfőbb értékével és erőforrásával az „emberrel”.
- Vevői Elégedettség Felmérés: Alkalmazásával visszajelzést kaphat ügyfelei elkötelezettségi szintjéről és arról, hogy hogyan látja az Ön cégét a piac a versenytársakhoz képest országhatárainkon belül, vagy akár azon túl.
- A szervezeti diagnózis eredményei összehasonlíthatók más szervezetek hasonló adataival és a következtetések levonásával alaposabb döntések hozhatók meg (benchmarking).
- Az évről-évre elvégzett vizsgálatok alapját képezhetik egy regionális, vagy a Nemzeti Minőségi Díj pályázatnak.
Ajánlott irodalom dolgozói elégedettség témakörben: